To, co decyduje o tym, że reklama na Facebooku jest skuteczna to: właściwe i precyzyjne dobranie grupy docelowej oraz umiejętność zwrócenia uwagi komunikatem, który żywotnie odpowiada jej potrzebom i podany jest w formie, która przebija się w Newsfeedzie. Dlaczego przygotowanie dobrej, odpowiadającej potrzebom grupy docelowej, kreacji przeznaczonej do emisji na Facebooku jest takie ważne? Oczywiście chodzi o pieniądze. Jeżeli nie …
Jak dobrać odpowiednich influencerów do swojej kampanii?
W obliczu realizacji kampanii z udziałem influencerów, kwestią absolutnie kluczową jest dobór właściwych osób do współpracy. To ten element strategii, który chyba najczęściej decyduje o tym czy kampania odniesie sukces i ile będzie nas kosztowała. W niniejszym artykule prezentujemy garść wytycznych, którymi warto się kierować, aby efekt kampanii był optymalny dla naszej marki. Unikaj znanych nazwisk Rynek influencerów już dawno …
Zaawansowane zastosowanie piksela – reklamy dynamiczne (cz. 3)
Mamy już za sobą dwie z trzech części artykułów o zaawansowanym zastosowaniu facebookowego piksela. Dziś ostatni odcinek z tej serii. Dotyczył on będzie bardzo chętnie wykorzystywanych ostatnio reklam produktowych. O reklamach dynamicznych, czasem nazywanych również produktowymi można by wprawdzie napisać osobny cykl artykułów i tak się zapewne wkrótce stanie. W związku jednak z tym, że są to reklamy w pewnym …
Zaawansowane zastosowanie facebookowego piksela – Lookalike (cz. 2)
Ostatnim razem w ramach cyklu artykułów o zaawansowanym zastosowaniu facebookowego piksela pisałem o Custom Audience. Dziś chciałbym przybliżyć Wam tematykę Lookalike. Wprawdzie Lookalike to część Custom Audience, ale ze względu na wyjątkową przydatność, poświęcam temu narzędziu osobny artykuł. I jest to zupełnie subiektywne. Lookalike to możliwość tworzenia odbiorców podobnych do tych, których już zebraliśmy. A skoro ich już zebraliśmy, to …
Zaawansowane zastosowanie facebookowego piksela – Custom Audience (cz. 1)
Kilka tygodni temu napisałem tekst o podstawowych funkcjonalnościach facebookowego piksela. Zgodnie ze złożoną w nim obietnicą, wracam do Was z serią artykułów poruszających dalej tę tematykę. Dziś opiszę Wam nieco bardziej zaawansowane możliwości reklamowe oparte na pikselu. Chodzi mianowicie o Custom Audience. W kolejnych artykułach poruszę również takie tematy jak: Lookalike oraz reklamy dynamiczne (produktowe). Będąc zupełnie szczerym, od razu …
Influencerzy w kampanii marketingowej. Jak się do tego zabrać?
Kampania z wykorzystaniem influencerów to broń, która powinna się znajdować w arsenale każdego marketera. Broń, która właściwie wycelowana, może się okazać niezwykle skuteczna. Dla tych, którzy chcieliby, ale boją się, przygotowaliśmy krótkie zestawienie najbardziej typowy pomysłów na zaangażowanie influencerów w działania promujące markę. Każdy ze scenariuszy, które przytaczamy został poparty przykładem kampanii, która odniosła ewidentny sukces. Storytelling Mamy dobry produkt …
Social Media Policy, czyli… tym razem pomyśl przed szkodą.
Firmy i organizacje na całym świecie wprowadzają zasady i procedury regulujące wszystko. Od czasu pracy, przez korporacyjny ubiór po zasady zachowania na spotkaniach z klientem. Dbają o każdy detal i szczegół swojego wizerunku na zewnątrz. Robią tak zwany „Dobry PR” który ma przedstawić firmę w jak najlepszym świetle na tle konkurencji czy branży. Jednak wiele z nich, całkowicie zapomina o …
Po co mi facebookowy piksel? Zastosowanie i funkcjonalności – poziom podstawowy
Jakiś czas temu zastanawiałem się, jaka powinna być pierwsza czynność przed uruchomieniem kampanii reklamowej na Facebooku. W pierwszej kolejności pomyślałem o celu, wiecie – żeby go dobrze zidentyfikować. Później stwierdziłem, że to może jednak określenie grupy docelowej jest ważniejsze i determinuje cele. Myśląc o tym jeszcze dłużej pomyślałem o budżecie. No bo przecież za 500 zł miesięcznie nie zrobimy tego …
Strategia contentowa. Jak jej nie budować?
„Chcemy, żeby nasze posty maksymalnie angażowały”. „Przeczytaliśmy, że najlepiej sprawdzają się posty real time, galerie ze zdjęciami i GIF-y”. „Szef widział, że konkurencja ma post 360 stopni, a mi bardzo podobają się zabawy, w których ludzie głosują za pomocą reakcji. Byłoby super, gdyby w naszej strategii udało się zawrzeć każdy z tych elementów”…Brzmi znajomo? 🙂 Z mojego doświadczenia wynika, że …
Co ważniejsze: zasięg czy zaangażowanie?
Bardzo często rozmawiając z klientami miałem okazję słyszeć znamienne już pytania: Dlaczego ten post ma tylko 1 000 lajków? A czemu dzisiejszy post idzie tak słabo, a wczorajszy lepiej? To tylko przykłady, które obrazują częste, trochę bezrefleksyjne podejście do social media marketingu. Bo co tak naprawdę znaczy lepiej lub gorzej? Co jest dla nas punktem odniesienia? I najważniejsze co jest …
Jak przeprowadzić skuteczne testy A/B reklam w serwisie Facebook
W poprzednim artykule Typowe błędy, które powstrzymują Cię od zrobienia efektywnych reklam na Facebooku jako jeden z nich wskazałem Nie testowanie reklam. Czy często zdarza Ci się, że wiesz lepiej?. Wydaje Ci się, że: Bardzo dobrze dobraliśmy grupę docelową, te kreacje są świetne, spędziliśmy nad nimi tyle czasu, w końcu graficy zrozumieli, który czerwony to nasz czerwony. I ta Helvetica tak …
Dużo fanów na Facebooku? Duży problem.
Czyli o zmienności Facebooka i właściwym określaniu celów działań Pośród licznych zmian dotyczących funkcjonowania fanpage’y, które Facebook wprowadził w ostatnich miesiącach, jedna zasługuje na szczególną uwagę. Eksponowana dotychczas liczba fanów na facebooku, czyli główne pole „rywalizacji” marek, została schowana tak, żeby trzeba było się nieco natrudzić chcąc ją odnaleźć. Ta, z pozoru, drobna zmiana, która wpisuje się w logikę działań …
Dlaczego (nie)warto robić kampanii “na lajki”?
Odkąd zacząłem “na poważnie” przygodę z kampaniami socialowymi (wcześniej zajmowałem się głównie kampaniamii efektywnościowymi w Google, a o Facebooku myślałem w kategoriach: czy jego upadek będzie mniej czy bardziej bolesny od NK), to niezależnie od tego u jakiego Klienta byłem i o jakich celach rozmawialiśmy, Klienci zawsze, ale to zawsze chcieli mieć największego. Fanpage’a oczywiście. Ten fetysz wielkości, o którym …
Typowe błędy, które powstrzymują Cię od robienia efektywnych reklam na Facebooku – część pierwsza: Działanie bez wyraźnie zdefiniowanej strategii i celów
Dziś jest około 4 miliony reklamodawców na Facebooku. Rok temu było to około 3 miliony. Liczba ta rośnie i będzie rosnąć nadal ponieważ coraz więcej marek znajduje na Facebooku miejsce, gdzie może skutecznie komunikować się ze swoimi klientami czy nawet sprzedawać. Z drugiej strony dla reklamodawców oznacza to coraz większą konkurencję i co za tym idzie coraz mniej miejsca na …